Ogólnopolskie Stowarzyszenie Dwujęzyczności

Nauczanie Dwujęzyczne Szansą dla Nowoczesnej Edukacji (Seminarium)

Blisko 50 specjalistów w dziedzinie nauczania dwujęzycznego z całej Polski oraz z zagranicy gościło na pierwszym w województwie lubelskim oraz jednym z niewielu w naszym kraju seminarium poświęconym innowacyjnej metodzie nauczania języka w szkołach. Przedsięwzięcie zorganizowała firma EDUZAM Sp. z o.o., prowadząca Dwujęzyczną Szkołę Podstawową z Oddziałami Przedszkolnymi Smart School wspólnie z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Dwujęzyczności Bilinguis.

Kształcenie dwujęzyczne sprawia, że język obcy służy do przyswajania sobie czegoś więcej niż tylko samego języka. To edukacyjna przygoda pozwalająca na wszechstronny rozwój osobowości oraz naukę odpowiedzialności i otwartości wobec ludzi i świata. Badania wskazują, że efektem intensywnego trenowania mózgu we wczesnym dzieciństwie dwoma językami, jest lepsza bystrość, lepsza pamięć, większa zdolność koncentracji i sprawność w rozwiązywaniu umysłowych łamigłówek w dorosłym życiu.

W seminarium pt. "Nauczanie Dwujęzyczne Szansą dla Nowoczesnej Edukacji" wzięli udział eksperci, praktycy oraz goście specjalizujący się w nauczaniu dwujęzycznym i rozwoju kompetencji kluczowych dzieci i młodzieży. Wśród nich prof. Gail Taillefer, emerytowany wykładowca Uniwersytetu w Tuluzie we Francji, specjalista w dziedzinie nauczania dwujęzycznego. Marlies Rijbroek - starszy konsultant w dziedzinie nauczania języków obcych i wykładowca akademicki Uniwersytetu w Windesheim w Holandii oraz Lex Stomp - dziekan wydziału kształcenia nauczycieli i dyrektor departamentu edukacji międzynarodowej Uniwersytetu w Windesheim w Holandii.

O dwujęzyczności w polskich szkołach wypowiedział się mgr Marek Zając wiceprezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Dwujęzyczności Bilinguis.

Seminarium miało na celu rozpowszechnienie idei nauczania dwujęzycznego w połączeniu z teorią inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Ponadto na spotkaniu został przedstawiony opis systemu kształcenia w różnych krajach europejskich oraz możliwość wdrożenia go i wykorzystania w polskich realiach szkolnictwa.  Drugiego dnia seminarium wszyscy uczestnicy udali się do Naszej szkoły gdzie zobaczyli lekcję pokazową wśród dwóch grup uczniów. Na lekcji zaprezentowano metodę nauczania dwujęzycznego połączoną z teorią inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Ważnym punktem spotkania była praca nad Listem Otwartym skierowanym do Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uregulowania aspektów prawnych związanych z nauczaniem dwujęzycznym w naszym kraju.

Seminarium trwało dwa dni i miało charakter ogólnopolski. Wzięli w nim udział przedstawiciele szkół z Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Opola, Kobyłki czy Mysłowic.

Patronat Honorowy objął Prezydent Miasta Zamościa. Patronat Metodyczny sprawowało wydawnictwo edukacyjne PEARSON.

stop
/
      ozio gallery by joomla.it

      Log in or Sign up